الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی |

نماد فراماسونري بر فراز شاهنامه+ عکس

سايت محاکمه بعد از نمايش دادن نمادهاي موجود در حرم امام - سيگار مارل بورو - سريال قهوه تلخ -  و... بازهم به نقد و نمايش دادن نمادهاي موجود در معماري ساختمان هاي موجود در ايران مي پردازد

سايت محاکمه بعد از نمايش دادن نمادهاي موجود در حرم امام - سيگار مارل بورو - سريال قهوه تلخ -  و... بازهم به نقد و نمايش دادن نمادهاي موجود در معماري ساختمان هاي موجود در ايران مي پردازد
مراحل ساخت برج "شاهنامه " در حالي به پايان خود نزديك مي‌شود كه نمادي در بالاي آن چشم‌نوازي مي‌كند. اين نماد با يكي از نمادهاي مهم و اصلي " فراماسونري " قرابتي قابل تامل دارد.
چند سالي است در ضلع جنوبي ميدان فردوسي تهران، برجي در حال ساخت است به نام "برج شاهنامه "
با آغاز مراحل پاياني ساخت اين برج نمادي در بالاي آن پديدار گشته است كه يادآور يكي از نمادهاي مهم و اصلي " فراماسونري " است.
مشاهده اين نماد هرمي شكل بر فراز اكثر ساختمان‌هاي تهران و استفاده مكرر در آن‌ها بسيار نگران كننده شده، زيرا كه معماران اين بناها خواسته يا ناخواسته در راستاي اهداف فراماسونري گام برمي‌دارند.

اولين وبسايت نقد و بررسي اديان و مذاهب ساختگي دست ساز بشر :: WWW.MOHAKEME.COM

تا با افزايش اين نمادها در ايران و سراسر جهان هم اين نماد اثر رواني خود را در راستاي ترويج افكار ماسون‌ها و فلسفه وجودي‌شان بر افكار عمومي جهان گذاشته و هم به نوعي به حاكميت اين تفكر در دنيا كمك كند.
* نماد فراماسونري بر فراز شاهنامه فردوسي
علي خزائل كارشناس معماري در همين خصوص به خبرنگار ما گفت: اگر از مسئله تجاوز اين ساختمان به حريم ميدان با تعاريف ويژه و پر اهميت خود در مباحث شهرسازي كه از نبود قوانين مدون شهرسازي در ايران نشات مي‌گيرد و نشان دهنده وجود گسست عميق و پر معنا ميان تعاريف بين المللي شهرسازي با آنكه در ايران شاهد هستيم بگذريم، اين مورد به عنوان مشتي از خروار در شهر امروزي ما، مسئولان امر را بايد به اين فكر بيندازد كه به دنبال ارائه راه حل‌هايي باشند كه شاخص‌هاي اصلي آن مبتني بر تدوين قوانين شهر سازي باشد و نياز به طرح آمايش اين سرزمين كهن و تدوين نگرشي مطابق با دنياي امروز در شهر سازي و شهر شناسي ايران باشد.

اولين وبسايت نقد و بررسي اديان و مذاهب ساختگي دست ساز بشر :: WWW.MOHAKEME.COM


وي ادامه داد: ايران به عنوان سرزميني كه در ميان كشورهاي مختلف با مفهوم شهر به مثابه نهاد انساني- مدني متناسب با توان سرزمين آشنا هستند نمونه بي نظير است كه بنا كننده كهن ترين و ماندگارترين شهرهاي دنيا است.
اين كارشناس معماري با بيان اينكه پيش از پرداخت مختصر در باب معماري اين بنا بايد به اين موضوع اشاره كرد كه هر بناي معماري براي نيل به اهداف خاص تاسيس مي‌شود كه بايد پاسخگوي آن اهداف باشد، افزود: در نگاهي به اين بنا تا سر حد جان پناه بام و منهاي حجم هرمي شكل، شمه‌هاي از معماري مدرن را مي‌يابيم كه گويي بي هيچ ارتباط و تناسب حجم هرمي به بالاي آن افزوده شده است كه اين موضوع خود به نمادين بودن آن مي‌افزايد؛ مانند آرم يك شركت كه بي تناسب با توليدات آن شركت بر همه توليدات آن نصب مي‌شود.

اولين وبسايت نقد و بررسي اديان و مذاهب ساختگي دست ساز بشر :: WWW.MOHAKEME.COM


خزائل ادامه داد: حال وقتي در بررسي كلي بنا در باب عملكرد به توجيهي منطقي براي اين حجم نمي‌رسيم، مي‌بايست حداقل براي احترام به طراح اين بنا اين‌گونه خود را توجيه كنيم كه اين فرم و حجم به نوعي براي ايجاد يك نشانه و سنبل و در نهايت نوعي نماد گرايي است و نكته مد نظر ما نيز همين است كه اگر طراح مي‌خواهد نمادگرايي كند و ايجاد سنبل و نشانه كند چرا خواسته يا نخواسته بايد به اصولي مغاير با اصول اسلامي-ايراني و خصوصا با تاكيد بر اصول فراماسونري تكيه كند كه اين عامل به خاطر هم‌جواري با يك نماد ارزشي در يك ميدان مهم شهري بر تاسف ما مي‌افزايد.
* فراماسونري چيست؟
فراماسونري، يك تشكيلات مخفي است كه در سطحي جهاني‏ و با عمق و دامنه بسيار وسيعي در بسياري مسائل سياسي و اقتصادي‏ و فرهنگي دخالت و اعمال نظر مي‌كند و در بسياري از رويدادهاي‏ عمده تاريخ نقش مؤثري داشته و دارد.
فراماسونها، جلسات خود را در محلي كه معمولا ساختمان‏ مخصوصي هم دارد و "لژ " ناميده مي‏شود تشكيل داده و مقيد به اجراء آداب و مراسم ويژه خويشند.
اينان در مراسم خويش از وسايل و ابزاري استفاده مي‏كنند(مثل گونيا و چكش و پرگار و پيش‏بند و غيره)كه براي آنها قائل به رموز و مفاهيم‏ و معاني ويژه‏اي هستند و به هر حال همه اين آداب و رسوم، براي رشد روحيه اطاعت و ايمان قلبي به اين تشكيلات است.
3 مركز اصلي فراماسوني يعني در پاريس، لندن و آمريكا فرماندهي اصلي همه لژهاي تابعه را در كشورها و شهرهاي جهان به‏ عهده دارند كه در عين حال نقش سازماندهي و هماهنگي را نيز ايفا مي‏كنند.
* هرم يكي از اصلي‌ترين نمادهاي فراماسونري
شناخته‌شده‌ترين نشان ماسوني را مي‌توان در مهر ايالات متحده آمريكا و همچنين روي اسكناس يك ‌دلاري يافت.
در اين مهر يك هرم كه بالاي آن چشمي درون مثلث جاي دارد، ترسيم شده است، علامت چشم درون مثلث در همه لژ و مجلات اين گروه به چشم مي‌خورد.
اين علامت زياد مورد توجه واقع نمي‌شود، با اين حال براي درك فلسفه ماسوني بسيار معني‌دار و بااهميت است علامت هرم و چشم يك نماد 100 % ماسوني بوده و اين نماد را مي‌توان در سراسر لژها و نمادهاي ماسوني مشاهده كرد.
اين نماد را مي‌توان پشت يك دلاري آمريكا، دادگاه عالي رژيم جعلي اسرائيل، يكي از ميادين شهر ايلات اسرائيل و بسياري از ساختمان‌هاي كشورهاي غربي و متعلق به ماسون‌ها مشاهده كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.