الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط علی |

جشن نیمه شعبان

 

دبیر ستاد اعیاد شعبانیه از همکاری 70 میلیون نفر در قالب 777 هزار تشکل فرهنگی در 77 کشور با این ستاد دربرگزاری جشن نیمه شعبان خبر داد.

قدرت الله زنجانی، دبیر ستاد اعیاد شعبانیه به تشریح فعالیت های این ستاد در سال 87 پرداخت و به خبرنگار شبستان گفت: هدف از برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی (عج) آموزش انتظار و آمادگی برای ظهور است.

وی از همکاری هفت میلیون نفر منتظر حضرت مهدی (عج) با ستاد اعیاد شعبانیه در قالب هفتصد و هفتادو هفت تشکل فرهنگی در هفتادو هفت کشور خبر داد و اظهار داشت: از عموم مردم دعوت می شود که در شب های چهاردهم و پانزدهم شعبان در برنامه های ستاد مشارکت و از آنها استفاده کنند.

وی ختم قرآن، صلوات و دعای فرج برای ظهور امام زمان (عج)، قرائت مناجات شعبانیه و احیای شب عید در مساجد، برگزاری جشن مذهبی در حسینیه ها و تشکل های فرهنگی، برگزاری برنامه های ویژه در اماکن مقدسه چون جمکران، شهر ری، قم، مشهد مقدس را از برنامه های ستاد اعیاد شعبانیه در سال 87 برشمرد.

زنجانی مرکز جشن نیمه شعبان را میدان آزادی دانست و تصریح کرد: جشن نیمه شعبان در سراسر جهان برگزار می شود اما در تهران مسیرهای خاصی انتخاب شده است. انتهای بلوار کشاورز تا میدان هفت تیر، مسیر دوم از میدان راه آهن تا میدان تجریش، مسیر سوم از میدان امام حسین، خیابان 17 شهریور، میدان خراسان، چهارراه مولوی و میدان شوش است.

وی افزود: کلیه خدمات شهری مثل شرکت واحد و مترو، شب و روز عید رایگان است و برنامه های ستاد اعیاد شعبانیه مردمی است و همه عاشقان در تولد امام زمان (عج) مشارکت دارند.

وی با اشاره به نورافشانی میادین اصلی اکثر شهرها در شب میلاد حضرت حجت (عج) اذعان داشت: علاقه مندان شب و روز میلاد امام زمان زمان (عج) می توانند از نمایشگاه های کتاب، عکس، پوستر و هنرهای دستی بازدید کنند و در ایستگاه های صلواتی پذیرایی شوند.

دبیر ستاد اعیاد شعبانیه از توزیع کتاب امام عصر (عج) به صورت رایگان در روز میلاد امام زمان (عج) در همه مناطق این ستاد خبر داد و گفت: ستاد اعیاد شعبانیه برای ارایه خدمات هیچ گونه بودجه ای از نهادها و ارگان ها دریافت نمی کند و افراد می توانند نذورات خود را به ستادهای مستقر در سراسر کشور اهدا کند تا در روز میلاد در اختیار همگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از دوم تا دوازدهم شعبان کالاهایی مثل پرچم، ریسه نوری، توپی و سوزنی و لامپ کم مصرف با پرداخت سوبسید از طرف ستاد اعیاد شعبانیه توزیع می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد در 110 منطقه داخل کشور که هر منطقه دارای حدود 1000 محله است جشن میلاد امام زمان (عج) ولایی و مهدوی و آموزش آمادگی انتظار است.

وی اعضای ستاد شعبانیه را متشکل از 110 نفر از افراد خیر فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: جشن های نیمه شعبان خودجوش است اما نظارت و سازماندهی بر عهده ستاد اعیاد شعبانیه است.

زنجانی اذعان داشت: ستاد اعیاد شعبانیه از نیمه رجب تا نیمه شعبان فعالیت می کند و در بسیاری از کشورها عضو دارد کشورهایی چون ترکیه، لبنان، افغانستان، کویت، سوریه و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که ستاد در آنها دفتر دارد و از این میان کشور لبنان در برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان موفق تر عمل می کند.

وی پیرامون سابقه فعالیت ستاد گفت: ستاد اعیاد شعبانیه 12 سال به طور رسمی فعالیت کرده است و 28 سال پیش از آن نیز به طور غیررسمی فعالیت می کرده است.

دبیر ستاد اعیاد شعبانیه با اشاره به خشکسالی و لزوم صرفه جویی در مصرف برق ابراز داشت: ستاد هر ساله در پی کم کردن مصرف برق بوده است و امسال نیز طرح های خوبی را در این زمینه ارایه کرده تا با همکاری هموطنان در مصرف برق صرفه جویی شود به طوری که حداکثر مصرف برق در سال جاری 20 % سال های گذشته می شود.

وی افزود: در راستای صرفه جویی در برق ریسه های لامپی از 2000 ولت در سال های گذشته به 400 ولت تبدیل شده است استفاده از ریسه های کاغذی و پارچه ای از مواردی است که در صرفه جویی برق کمک کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.